• سهروردی شمالی، خرمشهر، نبش شکوه، پلاک ۲
  • contact@omidfa.ir
  •  
  •  
  •  
  • ثبت نام
  • ورود
Logo
icon

021-88536880 (444)
با ما تماس بگیرید

  • صفحه نخست
  • درباره ما
    • معرفی آکادمی
    • اهداف و چشم‏ انداز
    • ساختار سازمانی
    • مدیریت
    • هیأت علمی ناظر
    • نهادهای همکار
    • مجوز
    • گالری عکس
    • قوانین و مقررات
  • خدمات
    • سنجش آنلاین سواد مالی
    • دوره‌های آموزشی
    • آموزش سواد مالی
      • مقدماتی
      • متوسط
      • پیشرفته
    • مشاورۀ مدیریت ریسک
    • مشاورۀ سرمایه‌گذاری
    • پایگاه داده
    • دیکشنری تخصصی مالی
    • معرفی کتاب
    • معرفی مقاله
  • رویدادها
    • اخبار
    • فصلنامۀ مالی و اقتصادی
    • تقویم
  • راهنمای سایت
    • راهنمای ثبت نام
    • برگزاری آزمون
    • دریافت گواهینامه
    • سؤالات متداول
  • ارتباط با ما
    • تماس با ما
    • شبکه‌های اجتماعی
    • درخواست همکاری
  • فروشگاه
دسته‌بندی بازارهای مالی

بازارهای مالی بر اساس نوع دارایی مالی و نوع عقد، سررسید تعهدات مالی و مرحلۀ عرضۀ اوراق بهادار در دسته‌های زیر قرار می‌گیرند:

انواع دسته‌بندی بازارهای مالی

- دسته‌بندی بازارمالی بر اساس نوع دارایی مالی و نوع قرارداد
افراد بر اساس نوع قرارداد یا در تأمین‌مالی مشارکت می‌کنند که در این حالت به آن‌ها سهامدار گفته می‌شود و یا عقد قرض بین افراد و شرکت بسته می‌شود که در این حالت وجوهی به شرکت قرض داده می‌شود و رابطۀ افراد با شرکت در این حالت رابطۀ بستانکاری می‌شود.

- دسته‌بندی بازار مالی بر اساس سررسید تعهدات
بازار پول، بازار داد و ستد ابزارهای مالی با سررسید کمتر از یکسال است و بازار سرمایه، بازار داد و ستد ابزارهای مالی با سررسید بیش از یکسال است.

- دسته‌بندی بازار مالی بر اساس مرحلۀ عرضۀ اوراق بهادار
بازار اولیه محلی است که در آن پذیره‌نویسی اوراق بهادار صورت می‌گیرد و افراد برای اولین بار ورقۀ بهادار را از شرکت دریافت می‌کنند در حالی که زمانی که این افراد سهام خود را به فرد دیگری بفروشند، بازار ثانویه شکل می‌گیرد.

فلسفۀ تشکیل بازار ثانویه
دارایی زمانی ارزشمند است که در مواقع لزوم بتوان آن را به اسکناس تبدیل کرد. به عنوان مثال زمانی که افراد سهام شرکتی را برای اولین بار خریداری می‌کنند، در صورتی که نیاز به وجه نقد داشته باشند، سهام خود را در بازار ثانویه به فروش می‌رسانند. بنابراین، بازار ثانویه باید وجود داشته باشد تا بازار اولیه بتواند مسیر خود را ادامه داده و به جمع‌آوری وجوه نقد به شرکت‌ها کمک کند. 

savad mali

سنجش آنلاین سواد مالی

موسسۀ حسابداران رسمی آمریکا سواد مالی را توانایی ارزیابی و مدیریت مؤثر امور مالی شخصی به منظور تصمیم‌گیری‌های عاقلانه در جهت رسیدن به اهداف زندگی و دستیابی به وضعیت مالی خوب تعریف کرده است. آکادمی مالی امید با طراحی آزمون‌های تعیین سطح، امکان سنجش دانسته‌های مالی کاربران را در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته فراهم آورده است. متقاضیان با شرکت در این آزمون، طبق نمرۀ اخذ شده، گواهینامه دریافت می‌کنند.

مشاهده

با ما در ارتباط باشید

  • خدمات
  • سنجش سواد مالی
  • آموزش سواد مالی
  • مشاوره مدیریت ریسک
  • مشاوره سرمایه گذاری
  • کلاس‌های حضوری
  • آزمون آنلاین
  • ارتباط با ما
  • تماس با ما
  • فضای مجازی
  • درخواست همکاری
  • درباره ما
  • معرفی آکادمی
  • هیأت علمی آکادمی
  • مدیریت آکادمی
logo-samandehi
استفاده از مطالب آکادمی مالی امید فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است.
آزمون آنلاین