• سهروردی شمالی، خرمشهر، نبش شکوه، پلاک ۲
  • contact@omidfa.ir
  •  
  •  
  •  
  • ثبت نام
  • ورود
Logo
icon

021-88536880 (444)
با ما تماس بگیرید

  • صفحه نخست
  • درباره ما
    • معرفی آکادمی
    • اهداف و چشم‏ انداز
    • ساختار سازمانی
    • مدیریت
    • هیأت علمی ناظر
    • نهادهای همکار
    • مجوز
    • گالری عکس
    • قوانین و مقررات
  • خدمات
    • سنجش آنلاین سواد مالی
    • دوره‌های آموزشی
    • آموزش سواد مالی
      • مقدماتی
      • متوسط
      • پیشرفته
    • مشاورۀ مدیریت ریسک
    • مشاورۀ سرمایه‌گذاری
    • پایگاه داده
    • دیکشنری تخصصی مالی
    • معرفی کتاب
    • معرفی مقاله
  • رویدادها
    • اخبار
    • فصلنامۀ مالی و اقتصادی
    • تقویم
  • راهنمای سایت
    • راهنمای ثبت نام
    • برگزاری آزمون
    • دریافت گواهینامه
    • سؤالات متداول
  • ارتباط با ما
    • تماس با ما
    • شبکه‌های اجتماعی
    • درخواست همکاری
  • فروشگاه
تعیین ضرب‌الاجل برای ساماندهی خودروسازها

وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای خودروسازی‌ها ضرب‌الاجل تعیین کند تا این شرکت‌ها ظرف مهلتی مشخص، علاوه بر افزایش تیراژ تولید و کاهش قیمت تمام شدۀ خودرو، برای ارتقاء کیفیت برنامه‌ریزی کنند؛ در غیر این صورت روند کنونی نابسامانی بازار خودرو ادامه‌دار خواهد بود.

عضو کمیسیون ویژۀ جهش و رونق تولید مجلس دربارۀ انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو، گفت: هرچند خودروسازان ادعا می‌کنند که تولید خودرو با قیمت کنونی برای آن‌ها زیان‌ده است و این روند موجب افزایش زیان انباشته آن‌ها شده اما باید به این موضوع نیز توجه کرد که در قیمت تمام شدۀ تولید خودرو چه هزینه‌هایی اثرگذار است. در شرایطی که بزرگترین خودروساز کشور دارای شرکت‌های ساختمانی، بیمه‌ای، خرید و فروش سهام و غیره است، به طور مسلم، هزینه‌های سربار این خودروساز افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند.
رحیم زارع افزود: در شرایطی که به دلیل ناکارآمدی خودروسازان و بهره‌وری پایین آن‌ها هر روز بر هزینۀ سربار تولید خودرو افزوده می‌شود، نباید مردم تاوان این هزینه‌ها را پرداخت کنند. نمایندۀ مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: خودروسازان بدون توجه به ضرورت افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده هر چند وقت یک بار هم با بهانه‌های مختلف به دنبال افزایش قیمت می‌روند این در حالی است که بازار نیز برای آن‌ها انحصاری بوده و به جای اینکه این شرکت‌ها درصدد جذب مشتری باشند پشت درهای آن‌ها صف های مشتریان ایجاد شده است.

این نمایندۀ مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در حالی که خودروسازان باید از تقاضا مردم برای خرید خودرو، استقبال کنند و برای افزایش تیراژ تولید برنامه‌ریزی کنند، همواره و در تمامی جلسات از زیان‌ده بودن قیمت کنونی خودروها دم می‌زنند و تمرکز خود را بدون توجه به ضرورت کاهش قیمت تمام شده و حذف هزینه‌های سربار به گران کردن خودرو معطوف کرده‌اند. عضو کمیسیون ویژۀ جهش و رونق تولید مجلس ادامه داد: هرچند همه بر تأثیر عرضه بر کاهش قیمت‌ها آگاه هستند اما خودروسازان طی هفتۀ گذشته و پس از دستور رئیس جمهور مبنی بر لغو افزایش قیمت خودرو، طرح فروش فوری خودرو را نیز اجرایی نکردند در واقع اجرای این طرح را گروگان گرفتند تا وزارت صمت را ملزم به افزایش قیمت کنند که سازمان بازرسی باید به این موضوع ورود کند.

savad mali

سنجش آنلاین سواد مالی

موسسۀ حسابداران رسمی آمریکا سواد مالی را توانایی ارزیابی و مدیریت مؤثر امور مالی شخصی به منظور تصمیم‌گیری‌های عاقلانه در جهت رسیدن به اهداف زندگی و دستیابی به وضعیت مالی خوب تعریف کرده است. آکادمی مالی امید با طراحی آزمون‌های تعیین سطح، امکان سنجش دانسته‌های مالی کاربران را در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته فراهم آورده است. متقاضیان با شرکت در این آزمون، طبق نمرۀ اخذ شده، گواهینامه دریافت می‌کنند.

مشاهده

با ما در ارتباط باشید

  • خدمات
  • سنجش سواد مالی
  • آموزش سواد مالی
  • مشاوره مدیریت ریسک
  • مشاوره سرمایه گذاری
  • کلاس‌های حضوری
  • آزمون آنلاین
  • ارتباط با ما
  • تماس با ما
  • فضای مجازی
  • درخواست همکاری
  • درباره ما
  • معرفی آکادمی
  • هیأت علمی آکادمی
  • مدیریت آکادمی
logo-samandehi
استفاده از مطالب آکادمی مالی امید فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است.
آزمون آنلاین